خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/04 - 10:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمودوند:

وزارت خارجه بر اساس قانون اقدام راهبردی باید مذاکرات برجامی را دنبال کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: از وزارت امور خارجه انتظار می رود در مذاکرات برجامی با تعهد و تخصص و استفاده از قانون اقدام راهبردی در مسیر احیای حقوق ملت ایران قدم بردارند.

مرتضی محمودوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع برجام و فعالیت های دیپلماسی وزارت خارجه در این خصوص، گفت: خوشبختانه بعد از موضع گیری قاطعانه مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اقدام راهبردی که مورد نظر تمام دلسوزان نظام مخصوصا مقام معظم رهبری بود، دستگاه دیپلماسی کشور با سرلوحه قراردادن این قانون توانست گام های اساسی و محکم در خصوص برجام بردارد.



نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه زمانی زبان دنیا و جهبه استکبار، زبان زور و گستاخی نسبت به کشور، ملت و دستگاه دیپلماسی ما بود اما در حال حاضر برای دوست و دشمن مشخص است که دیگر زبان تهدید وجود ندارد بلکه زبان زبان صلح، دوستی و حل مشکلات است.



وی افزود: با توجه به اینکه موضوع برجام و برگزاری نشست ها در این خصوص موقت است اما نوع نشست ها و مواضع کشورمان در این نشست ها نشان می دهد که دیگر زبان تهدید وجود ندارد بلکه اقتدار نظام اسلامی باعث شد که زبان تهدید کنار رفته و زبان گفتگو توام با احترام در کار باشد که این وضعیت نشان دهنده موفقیت ملت ایران است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی تلاش کردیم تصمیمی بگیریم که در راستای احیای حقوق ملت باشد تا دستگاه دیپلماسی کشورمان با استفاده از این تصمیم در مذاکرات برجامی دست بالا را داشته باشد، بنابراین از وزارت امور خارجه انتظار می رود در مذاکرات برجامی با تعهد و تخصص و استفاده از قانون اقدام راهبردی در مسیر احیای حقوق ملت ایران قدم بردارند./



پایان پیام  

  • کد خبر : 368812
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار